Saturday 18 June 2011

Coretan Hari Minggu

Assalammualaikum....

Alhamdulillah,Allah masih memberi pinjam nyawa lagi untuk saya hari ini.
Hari ni aktiviti tak banyak sangat.Patutnya kena attend wedding kawan di Negeri Sembilan tapi hati tak terasa nak pergi.Present pun tak plan nak beli... :)

Pagi-pagi saya dah kuar rumah.Lokasi:Pusat Tusyenlah....
Lewat sikit saya hari ni,tapi takpe.....bos saya sporting.boleh buat mcm member2 jew....ekekekeke....

Tapi tak sangka pulak hari ni semua part-timer staff datang sampai penuh tempat kat area Math subject.Dah tak pasal2 saya kena gi ke area English pulak.Padahal saya jarang ada kat situ. ( Itupun lepas bos slow talk ngan saya... ^_^ )

Tapi best jugak... :)
Lama tak berbual-bual dengan English students.Sesekali,enjoy....

Sesekali,tergelak sorang2 saya bila mark students punye homework.Ayat tunggang-langgang..... ( Bila fikir2 balik,agak2 dulu time x pndai English,saya pun wat ayat2 x masuk akal jugak mcm students sy skrng nihhh....hehehehe.... )

Apa2 pun,dh tugas pendidiklah yang memberi tunjuk ajar.Students sekarang dah senang.Mcm2 kemudahan di sediakan.Untuk students yg kecik2 tak tahu cara2 nk refer dictionary,dorang boleh search on Goggle jew.... Kemain agi bos saya upgrade pusat tusyen tu.... hehehehe...

So,x da alasan kalau students tak tahu makna sesuatu perkataan tu....Kalau saya dulu,time sekolah rendah,jgn kata nk search on goggle,internet pun saya taktau ape kebenda tu.... >..< Tapi itu lah,ada juga lagi yang malas2 nk usaha.Asyik kita ajew yg nak kena bagi tau padahal bukan dorang ta bleh buat...cumanya dorang ni MALAS.... Kalau tanya untuk pertama atau kali ke-2,saya layan lagi,lebih dari tu,saya suruh ajew ambik dictionary or duduk depan pc seacrh on Goggle.Kalau kawan saya lagilah,smpai ada kes students tu dah kuar air mata coz dh giveup nk cari mksud perkataan dlm dictionary..... igt2 balik,kejam jugak kawan saya tu... :) Tapi itu cara dia.Kita as a teacher,jiwa kena kuat. Kalau asyik2 nak kesian jew,sampai bila students tu nk belajar untuk independent,kan...??? Penat je mak-ayah hantar g tusyen,bukan sikit2 bayar tiap-tiap bulan.Buat habis duit jew nnti kalau anak tak boleh score dalam exam.... Bulan ni,ada Free Trial Campaign (FTC) untk subject Math sahaja.So,pada sesiapa yg nak register anak2 anda,sila2 lah contact Pusat Tution KUMON yg berdekatan.....




P / S : Seingat,saya dulu,sekalipun saya tak penah register mana2 tusyen.Just attend tusyen yg sekolah buat ajew....

No comments:

Post a Comment

Cenderamata untuk yang tersayang

 
Images by Freepik